2013. január 5., szombat

Őrült szilveszter (PART 2)


Nos, ahogy ígértem folytatom is a történetet, melyet abbahagytam, mert túlságosan elfáradtam az írása közben. Mikor belekezdtem, nem hittem volna, hogy ennyire részletesen emlékszem majd a dolgokra. De szerencsére tévedtem. Ha pedig minden pontosan fel tudok idézni, akkor miért is ne írjak le mindent a jövő számára?
Szóval, ott hagytam abba, hogy Greg és Oxána szerelmet vallottak egymásnak, miközben Rick eszméletlenül feküdt a padlón. Ugyanolyan hirtelen tértünk magunkhoz Jakubbal, mint ahogyan leblokkoltunk. Hirtelen elöntött minket a harag társaink iránt, de azonnal le is higgadtunk. Hisz tudtuk, nem tehetnek róla, már nem a maguk urai a szerelmesek. Tehát finoman szóltunk nekik, hogy ezt most abba kéne hagyni, és Rickkel kéne foglalkozni egy kicsit. Ők persze azonnal zavarba jöttek, majd hebegtek mindenfélét, csak éppen értelmeset nem. Azonban mi összeszedettek voltunk, így hamar kerítettünk egy zseblámpát és nagyon alaposan megvizsgáltuk az ájult fiút. 

Az állapotát kétségbeejtőnek tituláltuk be. A lábánál nem vérzett annyira, de látszott rajta, hogy oda is kapott szúrást. A levágott karjáról meg ne is beszéljünk. Abból a sebből dőlt a vér. Nem tudtuk eldönteni, hogy mennyit vesztett, de abban mindketten biztosak voltunk, hogy ha azonnal nem teszünk valamit, meg is halhat. 
Viszont a házban uralkodó helyzettel sem voltunk tisztában. Halvány fogalmunk sem volt arról, hogy a gyilkos éppen merre szaladgál. Ez nagyon megijesztett minket. Lehetséges, hogy csak úgy lazán ki tudtunk volna sétálni a lakásból a kocsinkig, de az is benne volt a pakliban, hogy amint kilépünk az ajtón, kést szúrnak a szívünkbe. 

Végül nem kockáztattunk. Készítettünk egy gyors tervet, amelyben mindenki kapott szerepet. Az első lépést rögtön én kaptam. A dolgom annyi volt, hogy elő kellett kerítenek Jacket, ugyanis vele, sokkal egyszerűbben kijuthattunk a házból, hiszen ő volt a házigazda és nyilván sokkal jobban ismerte a járást, mint mi. És nem utolsó sorban, ő tudott nekünk fegyvereket adni, így egy esetleges támadás esetén nem a puszta kezünkkel kellett volna megvédeni magunkat.

Szerencsére egész hamar megtaláltam. Valahogy éreztem, hogy az üveges szobában lesz, ugyanis a legdrágább dolgok ott voltak. Ha az én házam lett volna, én is ebben a szobában várakoztam volna. Nagy mázlim volt, mert majdnem lelőtt. Én bolond, csendben akartam odaosonni, felmérni a helyzetet és csak utána mutatkozni. Ám ő észrevett és kérdezte, hogy ki van ott, de először nem válaszoltam. Viszont mikor egy puskacsővel néztem farkasszemet, azonnal megszólaltam. Utána egy röviden elmondtam a helyzetet, majd siettünk is vissza. Másik úton mentünk, ugyanis először bementünk a konyhába pár alapvető orvosi cuccért. Ott volt egy telefon is, azonnal lecsaptam rá, de csalódnom kellett. Az, hogy nem volt térerő, Jacket egyáltalán nem lepte meg. Ezek szerint ez itt mindennapos dolog. 

Húsz perccel távozásom után sikerült visszatérnem barátaimhoz nyomomban a házigazdával. Hatalmas sóhaj hagyta el mindenki száját. Már éppen arról fantáziáltak, hogy utánam indulnak, mert bajom eshetett. Én jót nevettem rajtuk, és kijelentettem, hogy nem szokásom bajban lenni, mire Oxána elkezdett fuldoklani a nevetéstől. Nagyon idiótán nézhettünk ki, de úgy tűnik, mi még ilyenkor is képesek vagyunk nevetni.  Ez a családias pillanat kb. 10 másodpercen belül véget is ért, azonnal rátértünk a Rickes problémára. A sebeket fertőtlenítettük, a karja helyét meg bekötöttük amennyire lehetett. Elég csálén festett a vállából kiálló textil darab, de legalább nem vérzett tovább. Greg megkérdezte, hogy nem kéne e vért juttatni a szervezetébe valamilyen módon, mire mi Jakubbal rögvest egymásra néztünk és vigyorogtunk egy hatalmasat. Eszünkbe jutott a tavalyi litván incidensem a tornaterembe, ahol kampós rám tört, majd majdnem megölt. Rengeteg vért veszítettem. Végül úgy éltem túl a merényletet, hogy Hakän itatott a saját véréből. Undorító volt, de életet mentett vele.

Miután a srácot rendbe szedtük, Jack adott nekünk pár használható fegyvert a fiókból.  Greg köszönte szépen, maradt a késeinél, Oxy egy pisztolyt vett el, Jakub és én pedig tőröket kaptunk. A következő percekben azt tárgyaltuk meg, hogy mégis mi módon araszoljunk ki a házból. Végül úgy döntöttünk, Jack viszi Ricket, elől Oxána és Jakub, hátul pedig Greg és én fedezünk. Még véletlenül sem raktuk őket egymás mellé vagy mögé. Így volt számunkra biztos a hangtalanság. Bár ezt a döntést a két érintett fél kicsit zokon vette, de beletörődtek, hogy amíg kiérünk valami biztonságos helyre, addig síri csend kell, hogy legyen. 

Hajnali egy. Tisztán hallottuk, ahogy ütött az óra. Elérkezettnek láttuk az időt arra, hogy neki induljunk az ismeretlennek. Rettentő lassúsággal araszolgattunk előre. Szinte tyúklépésben haladtunk. Ez engem rendkívül idegesített. Eleve sem vagyok türelmes ember, de az a fél óra, amit a bejárati ajtóig bandukoltunk kész szenvedés volt. Elvileg kb. 100 métert kellett megtennünk, de rengetegszer megálltunk, mert zajt hallottunk valamerről. Ilyenkor vagy húsz másodpercig feszülten, csendben vártunk arra, hogy mi lesz, majd mentünk tovább. 

Az érzés, amikor kiléptünk  a bejárati ajtón, felbecsülhetetlen volt. Fújtunk egy nagyot, majd a kocsik felé vettük az irányt. Azt hittük, innen már nem történhet semmi. De szokásainkhoz híven ezt is elkiabáltuk. Az alakzatot tartottuk, de nem figyeltünk a környezetünkre. Így mikor odaértünk a kocsihoz és vártuk, amíg Ricket befektetik a csomagtartóba, egyszer csak arra lettem figyelmes, hogy egy penge áll a karomban. Az istenit, gondoltam magamban. Először azt hittem Greg szórakozik, vagy bekattant a srác már le akartam oltani, mikor még egy pengét döfött belém valaki. Megfordultam és szemtől szemben álltam a gyilkosunkkal. 

Üvöltöttem egy hatalmasat, mire mindenki észhez tért. Azonnal ugrott Jakub és Oxána, hogy segítsen, viszont a bambulásból felocsúdott Greg így is megelőzte őket. Először láttam, hogy hogyan bánik a késekkel. Az állam leesett tőle. Olyan volt, mint egy vérbeli profi. Emlékszer, valamelyik beszélgetésünk alkalmával titokzatosan utalt rá, hogy nem idegenkedik a kések használatától, de álmomban sem gondoltam volna, hogy ennyire profin harcol velük. Így tehát nem is avatkoztam a harc menetébe, hagytam kibontakozni a barátom. Ő pedig nem okozott csalódást. A profizmusától a támadó is megingott egy kicsit, és egy bizonyos idő után jobbnak látta menekülni. Greg viszont ezt nem hagyta annyiban. Engedte elfutni a mocskot, viszont utána küldte a két kését, amik sebészi pontossággal mélyedtek az idegen hátába. Fel is üvöltött, majd nagyobb sebességre kapcsolt és eltűnt a fák között.

Mi pedig nem győztük dicsérni a srácot. Sosem láttam, még csak rámordulni se valakire, nemhogy kést dobni más hátába. Lehidaltam tőle. Ezen túl vele fogok edzeni szerintem. Na, de mindegy, a lényeg az, hogy utána már csak a kevés benzin miatt izgultunk, na meg a rendőrök miatt. De időben találtunk egy benzinkutat, úgyhogy tankoltunk majd a kórházig meg sem álltunk. Felrobogtunk Rickkel, akit azonnal meg is műtöttek. Azt még nem tudni, hogy kap e műkart, vagy félkarú rabló marad-e, majd eldönti, ha akarja. Annyi biztos, hogy ezt a kalandot túléltük mindannyian, és megismertük Greg harcos arcát is. Most pedig nagy szükségünk van egy hatalmas pihenőre, bár kétlem, hogy ezt az éjszakát valaha is kipihenjük...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése