2013. július 31., szerda

Keep Calm and pamacs pamacs

Vasárnap írtam, hogy festők közé fogok utazni a héten. Már előre éreztem, hogy rossz helyre küldenek, de nem tudtam módosítani a dolgokon. Így hétfő reggel útnak indultam Johhnyval és Greggel Pozdamba. Akkor még lelkes voltam, mert két olyan útitársat kaptam, akiket kicsit összébb akartam hozni. Ugyanis külön-külön mindkettejükkel nagyon jól kijövök, ők viszont egymással még nem is beszéltek négy szem közt. Ez abból adódik, hogy Johhnyt a média táborban ismertem meg, Greg pedig akkor máshol volt. Ez az első alkalom, hogy egy csapatba kerültek.
Útközben kikérdeztük egymást egy két dologról. Például arról, hogy ki mennyire tud festeni vagy rajzolni. Mint kiderült, nem én vagyok az egyetlen, akinek halvány köze nincs a művészetekhez, csak én aggódom a dolog miatt a legjobban. Greg sosem festett még, csak általános iskolában, viszont ügyes kezű. Johhny régen rajongott a reneszánsz művészetért, de elmondása szerint alkotni nem tud. Én pedig egy kétbalkezes vagyok, tehát előrebocsátottam, hogy nem valószínű, hogy maradandót fogok alkotni.


Ez már az első napon be is bizonyosodott. Az oktatók rögtön úgy kezeltek minket, mintha valami neves mázolók lennénk. Aztán elkeseredetten tapasztalták, hogy nagyon amatőrök vagyunk. Egy délelőtt alatt sikerült megtanulnunk, hogy miként fogjuk az ecsetet, melyik színt hogyan keverjük ki stb. Nagyon unalmas volt, egyikünk sem élvezte, de végigszenvedtük a programot.
Aztán kaptunk egy kis szünetet. Ezalatt az idő alatt megebédeltünk, és tettünk egy gyors felfedezőtúrát a városban. Jól esett kikapcsolódni.
Később folytatnunk kellett a kurzust, ami az idegeimre ment. A vezetők csak szidtak, oltogattak minket, mert volt merszünk bénázni és nem oda pacsmagolni a dolgokat, ahová ők gondolták. Egy idő után már vissza kellett fognom magam, mert attól féltem, ha még egyszer beszól a nőci, ráborítom a palettám tartalmát. Szerencsére volt elég önuralmam így nem történt semmi incidens, de azért grimaszokkal igyekeztem az oktató tudtára adni, hogy nem tetszik nekem, amit csinál. A pofáimon Johhny nagyokat nevetett, Greg pedig csak csóválta a fejét és mosolygott.


Este kimenőt kaptunk. Elmentünk egy gyorskajáldába és teli ettük magunkat egészségtelen ételekkel. Erre nagyon nagy szükségem volt. Egyrészt megnyugtatott, másrészt jólesett, mert a tábori koszt pocsék volt. És természetesen meg tudtuk beszélni az aznap történteket teljes őszinteséggel. A program a többieknek sem tetszett. Ettől kicsit feldobódtam. Mert tudtam, hogy ezután nem csak én játszottam meg magam az órákon.

Tegnap szintén csak puffogtak ránk egész délelőtt. Az egyik után kiakadtam. Közöltem az oktatóval, hogy nem kéne olyan nagy reményt fűznie hozzánk, mert még életünkben nem festettünk. És amúgy is, mi baja van velünk. A többiek is ugyanannyira kezdők, mint mi hárman, de csak minket szid. Na, ezután elhallgatott és békén hagyta a csapatunkat.
Ebédnél Greg jól leszidott, mert azt beszéltük meg, hogy nem keltünk feltűnést, nem csinálunk botrányt. Olyanok akarunk lenni, mint a szellemek. Ott vagyunk, de mégsem. Hát, az most nem jött össze.
Délután szabadon mázolhattunk és kedvünkre alkothattunk. Ez a program nem volt rossz. Egy darabig.


Greget megszállták az emlékek a múltjából. Rájött, hogy kiskorában rengeteget alkotott. Na meg, hogy miről szóltak azok a művek. Ezért kedd délután, mikor be kellett mutatnunk a festményünket az oktatóknak, a barátunk kiakasztott mindenkit. Ugyanis megint megfestette Josht, tőrrel a szívében, lógva egy fa tetejéről. A nő csak sipákolt, a férfi pedig csak rosszallóan méregette a srácot. Én pedig megint tettem egy okos megjegyzést. Kijelentettem, hogy nem is értem mi bajuk van a dologgal, hiszen nem mondták egy szóval sem azt, hogy pillangókat kell festeni. Vannak emberek, akiknek sötét a fantáziájuk és ilyeneket tudnak a vászonra vinni nagyon jól.
Ezen kicsit elgondolkodtak, lehiggadtak egy kicsit. Aztán közölték Greggel, hogy ha még egyszer ilyet csinál, kiteszik. Mi pedig egész éjszaka ezen füstölögtünk..


Itt tartunk most. A mai napon még nem történt semmi incidens, de a délutáni óra még csak most jön. Kíváncsian várom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése