2012. december 8., szombat

Jakub első napjai Magyarországon

Nyomozócsapatunk fennállásának ez volt az eddigi legvidámabb hete. Az utóbbi napokban nem zaklatott minket a rendőrség, nem öltek meg közülünk senkit és még csak konfliktusa sem volt a héten egyikünknek sem. A legjobb pedig az, hogy megérkezett Jakub.

Az első dolgom az volt, hogy megmutattam neki a várost. Jó hosszúra sikeredett a bemutatókörút, mert kivittem a faluba is. Úgy voltam vele, ha már itt van, mindent látnia kell. Így utólag pedig azt hiszem, hogy ezt a tervet sikerrel teljesítettem. Most már tudja, hol vegyen kaját, italt és alapvető dolgokat magának. Úszni is el tud menni, ha kedve van, vagy használhatja a sportpályát is. A helyeket gond nélkül megtalálja, viszont ha beszélnie kell magyarul, akkor már bajban van. Próbáltam megtanítani neki pár alap kifejezést, háromszor neki is futott a belépőjegykérésnek, de én mindháromszor röhögésben törtem ki. Ezért úgy döntöttem, elég lesz később zaklatni ezzel szegényt, az idő még most úgysem sürget minket. 

Kis lakásunkban pedig drasztikus módon megugrott a népsűrűség Jakub ide költözésével. Eddig is nehezen fértünk, amikor itt volt a csapat, így pedig már az alvást is nehéz megoldani. Ott van Oxána "irodája" és a szobám. Szerencsére mindhárman olyan srácok vagyunk, akiknek teljesen mindegy, hogy hol, csal, aludjunk. Így például egyikünknek sem okozott gondot az, hogy három éjjelt követően mindhárom reggel teljesen már helyen ébredtünk fel. Oxy csak röhögött rajtunk mikor Jakubbal panaszkodtunk, hogy szerintünk Rick az az elvetemült, aki megvárja, amíg elalszunk, majd kisajátítja az ágyat, miket meg levág a földre és a matracra. Ez persze a második éjjelen megcáfolódott. Azt, hogy ki a gonosz még most sem tudjuk, mert ma mindhárman a földön keltünk. Tiszta elmebaj, de mi csak nevetünk rajta. Kb. Litvániában voltak hasonló alvással kapcsolatos élményeink.

Tegnap délután átjött az egész nyomozó egylet. Jakub megismerkedett mindenkivel. Ez alatt egy párszor ledöbbentem. Nem hittem volna, hogy Thomas tud oroszul, vagy, hogy Greg ennyire jól beszél angolul. Tehát ez a rövid ismerkedés jó volt erre is. Megint meg tudtam figyelni mindenkit kicsit jobban. Nagyon könnyen le tudtam olvasni dolgokat a többiekről. Például Rick, aki már kicsivel hamarabb találkozott a litvánnal, figyelte Jakub összes mozdulatát, szavát, próbálta teljesen megérteni őt. Dányi's Son kicsit csendesebb volt a megszokottnál, ugyanis egy kukkot nem értett az egészből. Neki tolmácsolt Thomas. Ő magabiztosnak látszott és valószínűleg sok mindent felfogott. Greg pedig fantasztikus volt. Szerintem ő élte a legjobban a beszélgetést, kérdezett, mesélt magáról, ha pedig nem értett meg valamit szólt Oxánának vagy nekem. 

Ma pedig filmet néztünk, most éppen letöltünk egyet és egész nap mozizni is fogunk. Élvezzük az életet. Végre nyugtunk van. Az ilyen ritka alkalmakat ki kell használni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése